La xerrada ens presenta com utilitzar la metodologia del design thinking en la innovació i l'emprenedoria i de com utilitzar aquesta metodologia en un entorn de formació.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.
Competències qualitatives transversals
Definició
Tria entre diferents alternatives, aquelles que són més viables, basant-se en una anàlisi dels possibles efectes i riscos i de les possibilitats d'implementació.
La competencia implica ...
Elements emocionals implicats en la presa de decisions.
Models i tècniques bàsiques de presa de decisions.
Tècniques de presa de decisions grupals.
Processos creatius i la presa de decisions.
Presa de decisions estratègiques: la incertesa i el risc.
Nivells
• Actua amb independència en les activitats, tasques i responsabilitats habituals pròpies del lloc, i demana suport o autoritat davant de situacions de certa complexitat.
• Pren les decisions basant-se en les normatives, les reglamentacions o els protocols d'actuació, i és flexible quan la situació ho requereix.
• Argumenta de manera clara i concreta les decisions preses.
• Gestiona el seu equip amb autonomia i pren les decisions necessàries dins del seu marge de responsabilitat.
• Pren decisions per implantar una nova metodologia de treball per a tota la unitat organitzativa.
• Aplica diferents marcs normatius per solucionar problemes complexos o nous.
• Pren decisions importants en la gestió dels seus equip (incorporacions de nous col·laboradors, promocions del seu personal, etc.).
• Pren decisions tècniques d’impacte en la salut i la integritat de les persones (definir el model diagnòstic i valorar els resultats obtinguts en casos no habituals; signar un projecte d’obra o pla de seguretat, etc.).
• Desenvolupa estratègies per cercar informació o referències necessàries per completar la seva anàlisi.
• Fa un seguiment de la cadena causa-efecte en l'anàlisi dels resultats associats a la seva decisió.
• Decideix un dibuix organitzatiu que dota l’organització d'un alt grau d’eficàcia, eficiència i qualitat d’atenció a la ciutadania.
• Decideix les orientacions pressupostàries en administracions públiques de complexitat mitjana-baixa.
• Valora els inconvenients o les conseqüències dels plans que lidera.
• Inicia un determinat procés judicial on es posi en joc la reputació de l’organització.
• Decideix una col·laboració institucional, de caire global, amb altres administracions.
• Impulsa canvis generals dels models organitzatius i de gestió de l’organització.
- Prendre consciencia del significat de la presa de decisions i els principals errors que es cometen
- Identificar quan cal fer un procés racional de presa de decisions
- Escollir el mètode adequat per prendre una decisió
- Guanyar autoconfiança
- Prendre consciencia del significat de la presa de decisions i els principals errors que es cometen
- Identificar quan cal fer un procés racional de presa de decisions
- Escollir el mètode adequat per prendre una decisió
- Guanyar autoconfiança
- Conèixer diferents dinàmiques per generar idees col·laborativament, que vagin de la convergència a la divergència i que ajudin a la resolució de problemes o reptes o la definició de projectes.
- Experimentar diverses accions per prioritzar idees.
- Fer ús de tecnologies de la web social dins del procés de dinamització d'una pluja d'idees.
- Identificar i utilitzar els principis i les eines possibles per a l'anàlisi de problemes.
- Interpretar i relacionar els diferents elements que cal considerar per a una correcta definició i anàlisi dels problemes.
- Identificar les eines 'anàlisi i resolució de problemes.
- Desenvolupar tècniques de resolució de problemes.
- Conèixer les tècniques utilitzades per a la discussió de problemes en l'equip de treball.
- Conèixer eines efectives per a la presa de decisions.
- Saber aplicar allò descrit en un manual de procediments.
- Valorar l'estil de lideratge com a element a considerar en la resolució de problemes.
- Conèixer les tècniques de presa de decisions i d'implementació de les accions.
- Planificació de les accions a desenvolupar.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs les bases per desenvolupar les habilitats de pensament visual amb tècniques manuals. Assoliràs els coneixements bàsics per a construir mapes mentals i desenvolupar el pensament visual (visual thinking), que constitueixen la base de qualsevol procés de pensament.
- Identificar les fases del pensament de disseny (empatitzar, definir, idear, prototipar i testejar) en el desenvolupament d'un projecte professional.
- Caracteritzar les accions, els objectius i els lliurables de les fases del pensament de disseny.
- Definir tecnologies associades a cadascuna de les fases del procés de design thinking, dins de les pràctiques laborals.