• Conèixer i aplicar els conceptes d’equilibris econòmics.
• Ser capaç de vincular els controls legals amb els conceptes d’equilibri econòmic i financer.
Definició
Fet d'assolir els resultats que han estat assignats a la seva unitat o el seu grup de treball mitjançant una gestió eficient dels recursos (humans, tecnològics, infraestructures, etc.), d’acord amb els principis emanats de l'ètica pública i els principis d'eficiència, eficàcia i qualitat de servei.
La competencia implica ...
Gestió i control del pressupost de la unitat organitzativa.
Finançament públic.
Gestió de processos per a una gestió eficient.
Planificació orientada a resultats i DPO (Direcció per objectius).
Càlcul de costos de productes i serveis.
Tècniques de millora de la gestió.
Indicadors i quadres de comandament.
Memòries de gestió de resultats.
Rendició de comptes.
Experiències de gestió eficient en d’altres organitzacions públiques.
Nivells
• Atribueix tasques i responsabilitats als membres del seu equip en funció de les seves característiques jurídiques (grup de titulació, categoria, marc funcional, perfil professional, etc.).
• Vetlla per un ús correcte i segur de les eines de treball. Fa complir les orientacions en prevencions de riscos laborals de cada col·lectiu.
• Defineix la planificació de les activitats per arribar a les dates previstes i resol els imprevistos més habituals sense necessitat de supervisió.
• Fa servir un procés sistematitzat (reunions, informes, etc.) per fer un seguiment sistemàtic de l'assoliment dels objectius previstos.
• Implanta i fa servir un sistema de quadre de comandament integral per a la seva unitat organitzativa, d'acord amb els objectius estratègics rebuts.
• Revisa el model organitzatiu i de responsabilitats, etc., per assolir els objectius previstos.
• Analitza el cost-benefici dels elements clau de la gestió que tenen impacte en l’assoliment dels resultats de la seva àrea de responsabilitat
• Estructura l'assignació de recursos (humans, pressupostaris, etc.) d'acord amb els objectius estratègics de l'organització.
• Selecciona el model de gestió de serveis més adequat per a cada activitat o àmbit sectorial (externalització de serveis, convenis públics privats, fundació pública, etc.).
• Defineix sistemes que reconeguin i recompensin l’orientació a resultats de les persones o equips de l’organització.
Operar amb el mòdul d’elaboració del pressupost de Sicalwin i ser capaç d’elaborar el pressupost i introduir-lo al programari comptable.
• Identificar el processos de gestió de la despesa i els ingressos per tal d'optimitzar la gestió en ens locals menors de 5000 hab.
• Conèixer com aplicar la gestió de la despesa i els ingressos amb les eines SeTDIBA.
- Realitzar amb eficàcia la tramitació dels expedients de subvencions a l’administració local.
- Definir i aplicar la normativa actual que regula el règim de subvencions que concedeixen les entitats locals.
- Adquirir coneixements detallats de la qüestions relacionades amb els procediments de justificació, comprovació i gestió pressupostària de subvencions.
- Conèixer la normativa de subvencions i les avantatges i beneficis referent a criteris socials amb perspectiva de gènere.
- Conèixer el pressupost com a eina de gestió econòmica d’un ens local.
- Diferenciar les fases del pressupost: planificació, pressupostació, execució i liquidació.
- Conèixer les possibles modificacions en les previsions pressupostàries.
Conèixer i aplicar els conceptes d’estabilitat pressupostària i els controls derivats de la Llei Orgànica 2/2012 del pressupost inicial en les entitats locals.