Foment de la participació educativa de la ciutadania
Definició

Gestionar i coordinar les politiques educatives locals que posin l’educació en l’agenda de la ciutat, que fomentin els procesos participatius educatius i promoguin el compromis ciutadà amb l’educació.

La competencia implica ...
Coneixement d’estratègies per a fomentar i afavorir la participació de la ciutadania en general i de manera molt especial mitjançant el foment i la coordinació de consells sectorials: infants, joves, Formació Professional.
La dinamització de les AMPAS.
El disseny d’estratègies i accions per a fer de l’educació un eix estratègic en el plantejament de la ciutat.

2 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado
Acció formativa del BAF

1. Donar a conèixer un marc conceptual de la innovació social per a la participació i la transformació educativa.
2. Posar en valor la importància de la participació per a la transformació educativa (per què hem de participar, quins termes, qui ha de participar...)
3. Aportar i posar en pràctica metodologies per a la participació activa de comunitat educativa
4. Aportar i posar en pràctica metodologies de cocreació de projectes educatius
5. Aportar i posar en pràctica eines i instruments que permetin als tècnics dinamitzar les dinàmiques participatives i de cocreació als seus municipis.
6. Aportar criteris per l'aplicació de les metodologies, distingint moments i espais de treball en els que és possible.

Canal
Presencial + videoformació + en línia
20,0 h
Acció formativa del BAF

• Adquirir hàbits i estratègies que permetin comunicar millor a les famílies les activitats educatives que ofereix el municipi.
• Aprendre com escriure continguts atractius que captin i mantinguin l'atenció de les famílies en diferents formats i suports: paper, web, cartelleria, xarxes socials.
• Reflexionar sobre la pròpia aportació de valor per tal d'alinear els objectius de comunicació amb els objectius institucionals.

Canal
Videoformació + en línia