Oriol Montanyà, doctor en economia i empresa, obre aquest nou cicle de converses directives parlant sobre el rol i les competències del personal directiu a l'administració pública.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Competències qualitatives de funció directiva
Definició
Col·laborar, coordinar-se i treballar activament amb persones i equips de serveis, departaments, entitats o institucions diverses --sense que existeixi necessàriament relació jeràrquica-- per tal de definir línies d’actuació, desenvolupar projectes, etc., amb els quals donar resposta integral a les necessitats de la ciutadania dotant l’actuació pública de més eficiència, més eficàcia i millor qualitat de servei.
La competencia implica ...
Estructures organitzatives i la seva incidència en el funcionament transversal.
Gestió de la transversalitat: nivells i agents implicats.
La cadena de valor públic en la prestació de serveis.
Gestió de la xarxa de relacions.
Disseny, gestió i avaluació de projectes interdepartamentals.
Organització i definició de processos transversals a les organitzacions públiques.
Nivells
• Facilita informació i coneixement d’acord amb les necessitats del projecte transversal.
• Fa el seguiment de projectes, obres, expedients, més enllà dels límits de la seva unitat o equip.
• Coneix la missió, ubicació, etc., dels principals serveis i equips de l’ajuntament.
• Coneix bones pràctiques d’organitzacions públiques i privades del seu àmbit d’actuació. Està al corrent d’experiències i innovacions.
• Utilitza xarxes internes i externes de professionals per millorar el servei que es presta.
• Anteposa l’interès de l’ajuntament a l’assoliment dels seus objectius i la pròpia unitat organitzativa.
• Coneix en profunditat els productes i serveis que es presten a la ciutadania des de l’ajuntament.
• Coneix la finalitat i els projectes de les entitats i associacions del territori.
• Defineix els trets bàsics del projecte: finalitat, equips de treball, marc funcional i de responsabilitats, de comunicació amb l’organització, etc.
• Manté una xarxa de contactes professionals interns i externs, amb múltiples relacions amb institucions i entitats.
• Té capacitat per arribar a acords amb altres directius.
• Valora adequadament l’impacte que la implantació del treball transversal té en el conjunt d’àrees/serveis (centrals i finalistes) de l’ajuntament.
• Genera col·laboracions i aliances per vèncer les resistències de possibles serveis o equips.
Com dirigir grups diferents cap a un objectiu comú? Què és més important l'empatia o l'autoritat?
En aquesta interessantíssima conferència, el director de programes com "Operación Triunfo" o "Tu cara me suena" ens il·lustra com liderar projectes amb grans equips implicats.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Alicia Asín, cofundadora i CEO de Libelium, líder mundial de la internet de les coses i de les ciutats intel·ligents, ens explica l'impacte de la intel·ligència artificial al servei de la ciutadania.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Ens acompanyen Àlex Álvarez Mena, gerent de l’Ajuntament del Masnou, i Miquel Rodríguez, gerent de l’Ajuntament de Sitges, per reflexionar sobre el rol de la principal figura executiva de l’estructura administrativa d’un ajuntament.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
El rector de la Universitat de Salamanca i expert en Dret Administratiu, Ricardo Rivero, ens explica com el treball en xarxa també afecta a les institucions. Com poden i han de col·laborar per fer front a reptes comuns dins un món cada cop més global.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
- Conèixer les característiques que defineixen els entorns de treball en remot.
- Aprendre a identificar avantatges i inconvenients d'aquest nou context i el seu impacte en els equips de treball.
- Conèixer i aplicar adequadament les claus bàsiques per gestionar equips que treballen en remot.
- Conèixer les eines existents per treballar amb els equips de manera remota.
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs una metodologia fàcil i entenedora que et permeti afrontar amb garanties els conflictes que es generen, en especial, en l’ambient laboral.