Planificació i programació de la docència

Definició

Dissenyar, orientar i desenvolupar continguts, activitats de formació i d’avaluació, i altres recursos vinculats a l'ensenyament-aprenentatge, aprofitant les relacions amb l’entorn (social, cultural, familiar, etc.), valorant els resultats i elaborant propostes de millora.

La competencia implica ...
Eines per al disseny, planificació i gestió del currículum.
Elaboració del pla docent i de la programació de la formació.
Elaboració i coordinació del pla docent del centre.
Metodologies amb enfocament globalitzat (en el disseny i programació de la formació).
Atenció a la diversitat dels alumnes (en el disseny i programació de la formació).
Desenvolupament de les capacitats dels alumnes.
Eines necessàries per a l’observació i documentació pedagògica.
Disseny d'un pla d’avaluació inicial (diagnòstica), formativa (de procés) i sumativa (final).

3 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2146.jpg

L’objectiu de la guia és encoratjar els municipis i els equipaments a identificar i proposar temes de recerca als centres de secundària de la població amb la doble finalitat d’obtenir informació local sobre els ecosistemes al voltant de l'aigua i involucrar els alumnes de batxillerat i futurs ciutadans en la conservació i divulgació dels ecosistemes aquàtics. La guia vol acompanyar, a més a alumnes i tutors.

Tipus de recurs
Guia de projecte o servei
Format
PDF
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2147.jpg

Guia d'aprenentatge i servei especialment adreçada a ajuntaments i centres educatius que vulguin fer un servei a la comunitat i al medi ambient.
Es tracta d'un manual pràctic per poder passar a l'acció. Aporta orientacions, detalla passos metodològics a seguir i inclou recursos i bones pràctiques que poden servir d'inspiració.

Tipus de recurs
Guia de projecte o servei
Format
PDF
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2152.jpg

Aquest Mirades presenta la ponència impartida per Fernando Hernández. Es tracta d’una invitació a viatjar per algunes de les possibilitats, els desafiaments i les tensions que es fan presents en les relacions entre les arts i l'educació. I com que es tracta d'un viatge, el ponent apunta, amb un pensament de Marina Garcés, el territori que exploraràs: «Ens preparem per iniciar el viatge per la incertesa preparats per relacionar-nos amb el no-saber, per trepitjar i desplaçar els límits»

La col·lecció Mirades d’Educació recull, en format audiovisual, les ponències, xerrades, debats i accions formatives que tenen lloc en el decurs de diferents activitats i trobades de la Gerència de Serveis d’Educació.

Col·lecció
Mirades d’Educació
Tipus de recurs
Ponència
Format
Vídeo